Wat wooncorporatie De Woonplaats leerde van Work>flows

Dagmar Dangé, teamleider P&O bij wooncorporatie De Woonplaats, vertelt waarom ze Work>flows inschakelde – en wat het haar opleverde.

“Tijdens het digitaliseringsproces van onze gesprekkencyclus kwamen wij erachter dat de door ons gemaakte maatwerkoplossing niet – of niet graag – gebruikt werd door de mensen die er mee moesten werken.”

Gesprekkencyclus
“Wij hebben Work>flows benaderd om eens goed te kijken naar hoe wij de digitale gesprekkencyclus gebruiksvriendelijker en effectiever konden maken. Wat ik direct merkte was dat ze bij Work>flows veel aandacht hebben voor het proces en de implementatie. Niet alleen maar nadenken over de technisch meest handige oplossing (dat ook hoor!) – maar daarnaast kijken naar de vraag: hoe krijg je de gebruikers mee?

Work>flows neemt daarbij werk uit handen, maar met oog voor de organisatie. Doordat men zeer flexibel is, in allerlei opzichten, krijg je wat je nodig hebt op het moment dat het ook echt nodig is.”

Lessons learned
“Het belang om betrokkenheid aan de voorkant te creëren bij de implementatie van nieuwe processen is ons nu echt wel duidelijk geworden. Toen wij met onze leidinggevenden het idee bespraken om een testsessie te organiseren voor onze nieuwe digitale gesprekkencyclus, merkten wij dat men daar zeer enthousiast op reageerde. Op die manier hebben wij geleerd om inspraak op een hele andere, zeer inhoudelijke manier te organiseren. Vooraf. Het lijkt er op dat de technische uitrol van het nieuwe proces een stuk soepeler gaat lopen dan voorheen.”

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.