Wat doen wij met onze beoordelingsgesprekken?

Er wordt binnen de HR-wereld de laatste tijd veel geschreven over de zin en onzin van beoordelingsgesprekken. Maar ook over de manier waarop je deze jaarlijkse cyclus goed organiseert en een natuurlijke plaats geeft in je personeelsbeleid.

De kwestie “Wat doen we met onze beoordelingsgesprekken?”
wordt nog eens ingewikkelder bij organisaties waarbinnen zelfstandige eenheden opereren, die er soms ook verschillende ideeën op nahouden over hoe zij hun beoordelingsgesprekken willen vormgeven.

Omdat zelfstandige eenheden vaak ook in verschillende stadia van organisatieontwikkeling zitten, hebben ze soms ook echt andere maatstaven nodig voor beoordelingsgesprekken – procesmatig (planning), maar ook inhoudelijk (de doelen waar je iemands prestaties tegen afzet).

Digitalisering gesprekkencyclus?

Omdat wij van veel klanten horen dat zij ook nadenken over het digitaliseren van hun gesprekkencyclus levert dit ook nog eens extra uitdagingen op.

Zie maar eens een strakke digitale gesprekkencyclus te maken die je precies de informatie oplevert die je als organisatie nodig hebt en die je ook de ruimte biedt om flexibel om te gaan met de wensen verschillende autonome eenheden binnen de organisatie.

Wij zijn een ervaren gesprekspartner bij de digitalisering van gesprekkencyclus en helpen klanten regelmatig bij de keuzes die daarbij moeten worden gemaakt.

Daarom zijn wij ook benieuwd waar jullie als organisatie tegenaan lopen als het gaat om de gesprekkencyclus:

– Willen wij als organisatie altijd met iedereen gesprekken plaatsvinden, of kunnen we dat ook loslaten?
– Willen wij concrete afspraken met werknemers koppelen aan onze ondernemersdoelen, of willen we meer vrijheid?
– Etc.

Reageren kan hieronder…

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.