Waarom wij op Workation gaan met ons team

 

Wie duurzaam wil innoveren moet goed blijven kijken naar zichzelf en naar de eigen medewerkers. Zeker ook omdat wij geen eigen kantoor hebben en veel bij onze klanten op locatie zijn, besteden wij sinds vorig jaar extra aandacht aan de vraag hoe wij optimaal met elkaar kunnen samenwerken om het beste uit Work>flows te halen.

De vorm die wij daar vorig jaar voor hebben gevonden is de Workation. Een paar dagen werken, met zijn allen naar een mooie omgeving – en samen nadenken over innovatie.

Zo zijn wij vorig jaar naar de Eiffel gereisd, waar wij als team hebben nagedacht over het invullen van onze AFAS functionaliteit “cursusmanagement”. Een aantal van ons hield zich bezig met vragen als: “Wat zijn de behoeftes van de klant?”. “Waar kunnen we het cursusmanagement nog meer voor gebruiken?” en “Wat is cursusmanagement, denkend buiten de gebaande paden?”. Andere collega’s hielden zich bezig met de technische inrichting binnen AFAS. Weer anderen namen het testen en het beschrijven voor hun rekening.
En zo hadden wij onze uitgewerkte “cursusmanagement” standaard met alle mogelijkheden helemaal in elkaar gezet, binnen een paar dagen.

Ook vroegen wij vorig jaar aan iedereen om in tweetallen een filmpje te maken over Work>flows. Het was hartstikke leuk om terug te zien hoe onze medewerkers naar onze organisatie keken.

Dit jaar gaan wij naar één van de  noordelijkste plekjes op het vasteland van Nederland. Ergens buiten de bewoonde wereld, waar je extra op elkaar aangewezen bent. Iedereen krijgt alle ruimte om de eigen dag in te delen, waarbij wel gewoon acht uur per dag wordt gewerkt. Met elkaar in vrijheid en verbondenheid.
Voordeel van zo’n intensieve week is dat we alle expertise bij elkaar hebben en snel en intensief kunnen schakelen en het leuke daarbij is dat je collega’s ook van een persoonlijke (en verrassende) kant leert kennen. Wij geloven dat de manier waarop wij tot elkaar komen tijdens onze Workation, doorwerkt in de persoonlijke, out of the box manier waarop wij kijken naar wat onze klanten nodig hebben.
Ook bij technische innovaties houden wij rekening met de menselijke maat.

Wil jij ook weten wat wij allemaal hebben bedacht tijdens onze Workation? Over een paar weken presenteren wij onze bevindingen. Houd ons blog dus goed in de gaten!

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.