Hoe manage en monitor ik mijn verzuimbeleid zo efficiënt mogelijk?

Op basis van feedback van onze klanten over hoe hun Verzuimregistratie via AFAS Insite nog beter zou kunnen worden ingericht, hebben wij de afgelopen maanden nagedacht over mogelijke efficiëntieslagen in het gebruik.

De uitkomst hiervan is: Verzuim 2.0

Nieuw hierbij zijn het verbeterde inzicht en de toegankelijkheid van informatie. Kortom het is nog gebruikersvriendelijker geworden.

Toegankelijkheid: Wij hebben nu één pagina gemaakt waarop alle relevante verzuiminformatie per medewerker bij elkaar staat. Is er al eerder verzuim geweest en zo ja, hoe verliep dat? Is er vervanging geweest? Welke documenten zijn er al in het verzuimdossier opgenomen? Zijn er wijzigingen in het dienstverband geweest en zo ja, welke?

Inzicht: Omdat je er als organisatie echt alles aan moet doen om je medewerkers weer aan het werk te krijgen, geeft Verzuim 2.0 ook een verbeterd inzicht in het proces van de Wet Verbetering Poortwachter. Verzuim 2.0 houdt je automatisch bij de les als het gaat om alle verplichtingen die je als werkgever hebt, van het Plan van Aanpak tot de periodieke evaluatiemomenten.

Omdat we met Verzuim 2.0 zicht bieden op zowel het medewerkersniveau als organisatieniveau, kun je met Verzuim 2.0 niet alleen duidelijk zien wat er misgaat bij welke medewerkers, maar ook of bepaalden onregelmatigheden steeds plaatsvinden op bepaalde plekken binnen de organisatie.

Benieuwd geworden naar wat Verzuim 2.0 voor jullie kan betekenen? Kijk dan hier voor een aantal screenshots van Verzuim 2.0

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.