Ben jij je bewust van de consequenties van de “nieuwe transparantie”?

De digitalisering van vooral P&O processen heeft ook consequenties voor privacy, transparantie en de manier waarop wij met elkaar communiceren op de werkvloer. Wie mag wat zien? Welke afdelingen worden geautoriseerd om inzage te krijgen in wat voor dossiers?

Een aanvraag voor seniorenverlof ging vroeger achter de schermen heen en weer tussen leidinggevende en P&O per mail. Tegenwoordig ziet de aanvrager precies hoe vaak zijn/haar aanvraag tussen betrokkenen heen en weer gaat en met welke vragen en opmerkingen.

P&O besluitvormingsprocessen of interne discussies over bijvoorbeeld ziekteverzuim, kunnen gevoelig liggen – of ronduit confronterend zijn. De “nieuwe transparantie” van dit soort processen kan leiden tot misinterpretaties en emoties bij de betrokken medewerkers.

  • Herken jij situaties waarin de digitalisering van P&O processen invloed heeft op de manier waarop jullie communiceren op de werkvloer?
  • Zit jij soms met dilemma’s hieromtrent?
  • Heb jij tips die je graag zou willen delen met anderen?

Wij nodigen je uit om van elkaar te leren en je ervaringen te delen via het forum hieronder.
Wij van Work>flows adviseren graag in alle aspecten die komen kijken bij digitalisering van processen. 

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.