Administratieve werkdruk in het primair onderwijs. Wat kunnen wij ermee?

In de komende maanden gaan wij onderzoeken waar het administratieve werk van de leerkracht, ib-er en directeur nu eigenlijk uit bestaat. En wat er uiteindelijk mee wordt gedaan.

Als expert in procesoptimalisaties in bedrijfsvoering en onderwijs, analyseren wij de context van de computerprogramma’s en formats waarmee gewerkt, vastgelegd of gerapporteerd wordt. Ook zullen er kwalitatieve interviews plaatsvinden met de doelgroep van onderwijsprofessionals.

Vanuit deze bevindingen volgen er voorstellen die een andere kijk moeten bieden op de administratieve taak. Ook wordt bij OC&W en Inspectie getoetst wat de noodzakelijke minimumvariant is en wordt bekeken wat ouders en andere instanties (VSV, gemeenten, etc..) nodig hebben om inzicht te krijgen in de voortgang en ontwikkeling van het kind.

Kortom: een onderzoek waar waardevolle informatie uit verkregen gaat worden die wij samen met MOVARE gaan gebruiken om de werkdruk in het primair onderwijs te verminderen.

Zijn jullie ook op zoek naar inzicht in administratieve werkdruk op de scholen? Neem contact met ons op.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.